KSIĄŻKI WYDAWNICTWA ZE SŁOWNIKIEM

Książkoholicy!
Dziś przychodzimy do Was, z recenzją książki nowo odkrytego wydawnictwa na polskim rynku. Mowa tu o wydawnictwie “[ze słownikiem]” ( zeslownikiem.pl )
Chcemy teraz w skrócie Wam o nim opowiedzieć.
Wydawnictwo “[ze słownikiem]” publikuje powieści w języku angielskim i jak sama nazwa to zdradza, są one ze słownikiem. Jest to świetny pomysł dla pasjonatów literatury angielskiej w oryginale, bądź tych, którzy uczą się tego języka i chcą sobie to umilić.
Wydawnictwo w chwili obecnej oferuje 21 różnych tematycznie powieści, więc każdy znajdzie tu coś dla siebie. Książki, które aktualnie są na rynku to między innymi: “W 80 dni dookoła świata”, “Tajemniczy ogród”, “Opowieść wigilijna”  czy “Przygody Sherlocka Holmesa”.
Zaznaczyć trzeba także, że wydawnictwo nie zwalnia z tempa, a lista zapowiedzi wygląda bardzo obiecująco.

Wydawnictwo w swoich publikacjach postawiło na minimalizm, co naszym zdaniem wyszło im bardzo dobrze. Okładka jest biała oraz większość napisów jest czarna, poza “[ze słownikiem]” oraz informacji z górnego prawego rogu, na temat tego jakiej to kategoria tematyczna powieści.
Wydawnictwo wyróżniło 5 kategorii tematycznych:
,,Literature & Fiction”;
,,Children's Books”;
,,Mystery, Thriller, & Suspense”;
,,Science Fiction & Fantasy”;
,,Erotica”.


W książkach bardzo podoba nam się słownik. Jest on ukazany w 3 różnych formach.
  • Pierwszy słownik znajduje się na początku książki i zawiera najbardziej podstawowe i najczęściej występujące w danej powieści słowa (co czyni go bardzo indywidualny w każdej powieści).

  • Drugim słownikiem, który znajduje się w książce jest to słownik znajdujący się na każdej stronie na marginesie, zawiera on nowe słówka znajdujące się na danej stronie, słowa słowa ze słowniczka są pogrubione w tekście. Ułatwia to czytanie, gdyż nie musimy zaglądać do innego słowniczka.
  • W razie gdybyśmy zapomnieli znaczenia jakiegoś słowa, które nie występuje w książce za często,  a nie chcemy przekartkowywać książki w poszukiwaniu znaczenia w słowniku na tzw. marginesach możemy zajrzeć na koniec książki. Znajdują się tam słówka stosunkowo rzadko występujące w powieści.


ALEXANDRA:
Ja przychodzę do Was z recenzją ,,The Wonderful Wizard of Oz” czyli “Czarnoksiężnik z Krainy Oz” autorstwa  Lymana Franka Bauma.
Jest to książka, którą bardzo chciałam przeczytać. Czytanie jej w języku angielskim myślałam, że będzie dla mnie nie lada wyzwaniem, ponieważ angielskiego uczyłam się bardzo dawno temu przez zaledwie rok czasu. Jak sami możecie wywnioskować, nie pamiętam prawie nic z tego języka. Z książką dałam sobie radę bez większych problemów. Czytając ją na początku bardzo często wracałam do pierwszego słowniczka lecz z czasem robiłam to coraz rzadziej. Książka jak na mój pierwszy raz była dobrze dobrana, nie była za długa, a czytając ją nie zmęczyłam się tym, że nie jest napisana po polsku.


DLA KOGO KSIĄŻKI [ZE SŁOWNIKIEM]?
Poleciłabym ją osobom, które chcą doskonalić swój angielski, a czytanie sprawia im przyjemność. Jest to idealny pomysł dla dzieci. Wiele książek, które proponuje wydawnictwo to lektury szkół podstawowych, lecz dorośli też z pewnością się w nich odnajdą. Będzie to dla nich czysta przyjemność z cofnięcia się do młodszych lat, a przy okazji kształcenia swojego angielskiego.


LILA:
Wyjaśnijmy na początku, że uczę sie jezyka angielskiego od II klasy szkoły podstawowej, ale w moim przypadku języki obce są dla mnie męczarnia i ciężko mi jest się ich uczyć. Postawy oczywiście znam, a to najważniejsze :). Dlatego też chciałam zacząć czytać książki w oryginale, bo naukę można czerpać z przyjemnością (jaką jest czytanie :)). W tym postanowieniu przyszło z pomocą wydawnictwo ze słownikiem. Książki bardzo ciekawie i przemyślanie stworzone, przez co w każdej chwili można sprawdzić znaczenie słowa nie potrzebując kilku słowników w danej chwili.

CO RADZĘ OSOBOM ZACZYNAJĄCYM Z CZYTANIEM KSIĄŻEK W ORYGINALE?
Moim zdaniem najlepiej jest zacząć od książki, którą dobrze znacie w języku polskim. Macie w takim przypadku "przewagę", ponieważ bardzo dobrze znacie fabułę i możecie wywnioskować znaczenie zdania/słowa z kontekstu :). Ja zaczęłam od Tajemniczego Ogrodu, który znam i swego czasu uwielbiałam, dlatego też łatwo było zrozumieć książkę czytaną w oryginale. Zachęcamm zacząć od tego kroku jeżeli macie problemy z nauką i rozumieniem języka angielskiego.

OCENA OGÓLNA
Pomysł jak i jego realizacja bardzo przypadła nam do gustu. Książki są jak najbardziej godne polecenia, młodszemu jak i starszemu czytelnikowi. Stanowią świetną pomoc dydaktyczną lecz nie pozbawiają przyjemności czytania.

Książki do nabycia w sklepie empik.com :)
Dziękujemy za egzemplarze recenzenckie Wydawnictwu [ze słownikiem] oraz gratulujemy sukcesów i życzymy ich jeszcze więcej :).

Do zobaczenia w kolejnym poście!!!

Komentarze

Popularne posty