Mango, nie mów nikomu - Wendy Mass

Tytuł: Mango, nie mów nikomu
Autor: Wendy Mass
Wydawnictwo: Feeria Young
Cena: 29,90 zł
Ilość stron: 264
Data premiery: 15-06-2016

Opis:
Jestem Mia. Mam 13 lat. Mam niesamowitego kota o imieniu Mango… A wiecie dlaczego mango? I właśnie tu zaczyna się pewien kłopot. Mango – bo jego mruczenie ma barwę tego owocu… A liczba cztery ma kolor czerwony. To się stało pewnego dnia, kiedy zmarł mój ukochany dziadek. Litery i liczby zaczęłam widzieć jako kolory. Jestem nieco przerażona, tym bardziej że zaczął się rok szkolny, z matmy mam już dwie jedynki i nie mam ochoty być jeszcze szkolnym dziwadłem. Wiesz tylko Ty, Mango. I nie mów nikomu.




Recenzja:
Książka opowiada o dziewczynie o imieniu Mia. Jest ona wyjątkowa, jako jedna z nielicznych przypisuje liczbom i literom kolory oraz gdy słyszy dźwięki widzi figury geometryczne wraz z kolorami. O tej przypadłości nikomu nie mówiła do pewnego czasu. Jest ona również bardzo związana z dziadkiem. Ale podczas jego pogrzebu widzi na cmentarzu kota, którego przygarnia do siebie. Mango zwierzę, w którym Mia widzi cząstkę swoje dziadka. Kot ma wadę płuc, dlatego też weterynarze nie dają mu nawet miesiąca na przeżycie, ale czy uda mu się żyć dłużej? Przeczytacie w książce. Idźmy dalej :) Dziewczyna wstydziła się swojej "choroby'', aż do pójścia do szkoły średniej. Rodzice są przerażeni, że nie wiedzą, co dzieje się z własną córką. Mia odwiedza kilku lekarzy na trafia na tego odpowiedniego i dowiaduje się, że ma synestezje. I tu pytanie, czy istnieje inna osoba z ta przypadłością i czy można to wyleczyć? Dowiecie się w książce do której bardzo zachęcamy.
Książka lekka, przyjemna, ciekawa, mająca w sobie również wątek miłosny, motyw przyjaźni oraz wzruszenia i nauki życia, które zaskakuje w każdej chwili. Polecamy młodszym oraz starszym :).


Ocena: 10/10

Komentarze

Popularne posty