Życie i śmierć - Stephenie Meyer

Tytuł: Życie i śmierć
Autor: Stephenie Meyer
Wydawnictwo: Dolnośląskie
Cena: 44,90 zł
Ilość stron: 792
Data premiery: 3-02-2016


Opis:
Z okazji 10. rocznicy wydania "Zmierzchu" Stephenie Meyer stworzyła "Życie i śmierć" – zupełnie nową, zdumiewająco śmiałą wersję legendarnej już powieści, która z pewnością zaskoczy i zachwyci czytelników.
Podwójne wydanie specjalne zawiera przedmowę autorki, pierwotną powieść oraz jej nową wersję. Odwróć książkę, aby przeczytać "Zmierzch".
Od dnia, w którym Beaufort Swan przeprowadza się do miasteczka Forks i spotyka tajemniczą Edythe Cullen, jego życie przybiera niesamowity obrót. Chłopak nie potrafi oprzeć się oszałamiająco pięknej Edythe obdarzonej alabastrową cerą, złocistymi oczami i nadprzyrodzonymi umiejętnościami. Nie wie, że im bardziej się do niej zbliża, tym większe grozi mu niebezpieczeństwo. Być może jest już za późno, by się wycofać…



Recenzja (Alexandra):
Jak wiecie, bądź nie wiecie 1 stycznia 2017 roku minęło 10 lat od pierwszego wydania tej książki w Polsce. Stephanie Mayer z okazji jubileuszu swojego największego bestselleru postanowiła napisać dodatek do serii. 

Ja pierwszy raz sięgnęła po te książki w 2009 roku i jako nastolatka z wielką wyobraźnią zakochałam się w całej sadze (oczywiście zazdroszcząc Belli, że miała takie wielki szczęście <co ja miałam w głowie?>). Jako jedna z wielu nastolatek, które pokochały sagę musiałam przeczytać "Życie i śmierć".

"Życie i śmierć" to "Zmierzch" opowiedziany od nowa. Autorka w przedmowie do czytelników pisze, że pozmieniała niektóre dialogi i wątki z pierwowzoru. Płeć większości bohaterów poza Charlie i Renee została zmieniona. W "Życiu i śmierci" Beau jest odpowiednikiem Belli, a Edythe - Edwarda.

Książka opowiada o zwykłym 17-letnim chłopaku, który przeprowadza się do ojca ze słonecznego Phoenix do ponurego Forks. Chłopak zostaje miło przyjęty do nowego otoczenia, poznaje wielu nowych przyjaciół i Eduthe Cullen, która go intryguje...
Większość fabuły książki jest bardzo zbliżona do pierwowzoru, lecz nie wszystko. Zastanawiacie się może nie raz przy czytaniu "Co by było gdyby?" Ja tak! A ta książka daje nam odpowiedź!!

Wygląd i cena: Okładka książki jest spójna z poprzednimi (nie filmowymi) okładkami, co bardzo mi się podoba. Świetnym pomysłem w niej jest także połączenie z jednej strony "Życie i śmierć" a na odwrocie "Zmierzch" przez co nie musimy posiadać oddzielnych tomów sagi, gdybyśmy chcieli cofnąć się do "oryginału". 

Mimo tego, że nie lubię łączenia kilku książek w jeden egzemplarz, bo jest mi niewygodnie, to w tym przypadku pomysł był jak najbardziej na miejscu. 

Cena regularna książki w twardej oprawie to 49,99 zł. Ja dorwałam swoją za 41,75 zł na stronie matras.pl . Uważam, że to dobra cena jak na "dwie" książki.

Warta przeczytania ( tak czy nie?):Książka jest jak najbardziej warta przeczytania i myślę, że będzie nie lada gratką dla miłośników sagi "Zmierzch".

Ocena:  8,5 /10



Komentarze

Popularne posty